achas

Fredag night

Kategori: Allmänt

Sorry för dålig uppdatering, men det beror mycket på att bloggappen inte fungerar och att mitt liv just nu inte består av så mycket intressant att berätta. Jag laddar upp inför att börja jobba på tisdag med träning och chillidill ;) Gymmade förut, sprang 6 km allt vad jag hade och jobbade 16-19, så jag är trööött. Därför blir det sängen tidigt ikväll eftersom jag har lovat Lina att följa med på ett bodypump pass till morran.. Får se hur min kropp klarar det haha.
Ska också åka till mormor och göra jordgubbssylt imorgon, kommer bli mysigt! Min mormor är finast.
 
 
 

2 pass

Kategori: Märta

Idag har jag hunnit med två träningspass och Kerastase utbildning i Trollhättan, så nu är jag helt slut.
Det första morgonpasset gymmade jag, Pernilla och Lina, och då körde jag axlar, bröst och triceps. Sedan nu på kvällen har jag och Lina varit och kört ett svettigt spinningpass.
Ha en go kväll!!

Body combat

Kategori: Allmänt

Nu ska vi testa body combat. Ska bli spännande!!

Grekland

Kategori:

Några bilder från Grekland för er som inte har sett på fejjan :)
 

Söndag - 24 juni

Kategori: Pernilla

Löpning + cxworx= dagens träning! Japp det fick bli en löprunda på 40 minuter tillsammans med Malin och därefter lite mag- och ryggträning. Att springa i regn låter inte speciellt lockande, i alla fall inte i mina öron.. men å vad jag tycker om det!! Jahopp annars har dagen vart helt meningslös, har bara vart på torp och köpt mig ett par nya träningsskor eftersom de andra kändes lite breda (fan att jag alltid har sån beslutsångest!!!!!!). Nu ska jag trycka i mig lite nyfångad feeesk, yammi :p

Midsommar

Kategori: Allmänt

Gårdagen firades i Adams sommarstuga, Magnus kompis. Det var supertrevligt, så tack för en grym midsommar!!
 

Svensk frukost

Kategori: Märta

Åh vad jag har längtat efter en svensk, nyttig och god frukost!! På Korfu var det sjukt mycket engelsmän vilket gjorde att hotellets frukost var väldigt engelskinspirerad med endast supervitt bröd, ett bröd som smakade sockerkaka, marmelad, apelsinsaft och bönor i tomatsås. Varje morgon kände man hur sockerhalten steg i kroppen. Så nu har jag gjort mig fiberberikad havregrynsgröt, som mättar mycket mer!
Nu ska jag snart ner till jobbet för att klippa luggen /Märta.

Home

Kategori: Märta

Nu är jag hemma och har haft en superskön och mysig vecka! 30-35 grader och sol varje dag, och vi verkar ha tagit med oss solen hem :D Bilder kommer!!  
Har ju blivit en del onyttigt och lite träning så jag gjorde en mjukstart idag med skivstången på altanen.

Carl Reeves

Kategori: Allmänt

Igår var jag och två andra tjejer hårmodeller i Stenungsund då vi stylades av Carl Reeves. Är ni lika oerfarna som mig och inte har koll på sånt här så kan jag säga att han har arbetat för bl.a. Vogue och Elle... ganska stor med andra ord. Sjuk jävla galen humor hade han också! Alla produkter vi använde var från Kevin Murphy!






En dag närmre

Kategori: Pernilla

Heey guuys, är ni lika trötta som mig? Har verkligen vart full rulle hela dagen. Eftersom vi hade inställda lektioner idag fick jag åtmonstone en halvtimmas sovmorgon innan det var dax för jobbpass nr 1. Vid fem hade jag avklarat dagens andra pass och drog direkt till boxen... är typ död nu :) 



Hoppas att Märta och Mange har det riiiiktigt bra, önskar att jag också var där :(

Svar

Kategori: Allmänt

Anonym om Hårdingar:
tips på hur man får smalare lår??? Grym blogg!


Hej!

Som svar på frågan kan man säga att det finns två alternativ:

  1. Ät rätt. En av de vanligaste orsakerna till att man har runda lår beror oftast på fel kost. Ett fel många gör är att de sätter upp mål som de tror att de skall klara av, t.ex. "imorgon börjar mitt nyttiga liv". Istället för att gång på gång bli besviken över att inte ha klarat av det bör man köra på lite mer realistiska mål och ta lite i taget. De enda tipsen jag kan ge är att man ska försöka begränsa måltiderna och välja näringsriktig mat, eftersätta godiset med t.ex. nötter, mandel och solroskärnor samt att man ska dricka mycket vatten eftersom det rensar kroppen på slaggprodukter ocg gör "bantningen" (eller vad man nu ska kalla det) lättare. Varje gång du blir sugen på något gott kan du fråga dig själv "vad tjänar jag på att äta detta?

  2. Träna rätt. Det sägs att man bör kombinera kardioträning (löpning, cykling, simning och aerobics mm.) med övningar som tränar både lår och rumpa. För att det skall ge någon effekt bör man köra kardioträningspass som är minst 30-40 minuter långa tre gånger i veckan, och exempel på bra övningar för lår och rumpa kan ni se på denna videon:http://www.youtube.com/watch?v=Xfx_4AfFyG4

    ... vet inte varför texten blev mini!

Greece

Kategori: Märta

Nu drar vi och det känns förjävla gött!!

UP

Kategori: Märta

En artikel från Uddevalla-posten från stipendiet jag fick.

Pink

Kategori: Märta

Hittade detta fina, virkade iphone "skydd" i brevlådan när jag kom hem idag.
Min Sofia är bäst <3



Söndag

Kategori: Märta

Träningsvärk från gårdagens gympass som blev rygg, mage och armar. Ska träna stenhårt idag och imorgon för att sedan softa som tusan i Grekland. Fast någon löptur på stranden får det nog bli ;)  

Lite från i torsdags

Kategori: Pernilla

Vet att alla lägger ut bilder från studenten.. så därför gör jag också det :p


en,

två

och tre glada studenter :)

bästa systern man kan ha

Pilates

Kategori: Märta

Omvänd fällkniv



Baksida lår



Plankan


Sit-ups

Student

Kategori: Märta

Har varit på studentfirande både igår och idag, vilket har varit supermysigt! Frossat i massa god mat så det får bli ett pass på gymmet imorgon efter jobbet.
Gjorde även mitt sista prov idag så nu har jag i princip sommarlov, bara en dag kvar i skolan och sen drar jag och min grabb till värmen :D:D

Halv åtta

Kategori: Allmänt

Här kommer lite bilder från den mysiga halv åtta middagen vi hade hos Tova för några dagar sedan! <3




Saucony

Kategori: Pernilla

Ja min och Märtas dag ser ut att ha varit gaanska liknande. Först jobb från 13-20 och därefter kände jag mig tvungen att provspringa mina nya träningsskor som jag var och köpte tidigare idag :)



Räkor

Kategori: Märta

Dagen har bestått av jobb och ett hårt gympass. Nu har jag och Magnus precis ätit räkor, såååå himla gott är det!!

Svar

Kategori: Märta

Hanna om Morgonpass:
Hej! Skulle ni kunna ge tips på bra magövningar, bästa träningen och vad man ska undvika för mat? :)

Hallo, är du ute efter att få en starkare mage så finns det många bra övningar där du använder din egen kroppsvikt:
Vanliga situps

Bäckenrotation
 

Sidlyft


Omvänd cruch


eller plankan.

Sedan finns det ju självklart massor med andra maskiner på gymmet som tränar magen.

MEN är du ute efter att få magrutor så hjälper det inte om du gör 1000 situps, utan du måste främst minska underhudsfettet, men självklart i kombination med magövningar. Underhudsfettet minskar du genom att äta mindre än vad du gör av med. Så konditionsträning är viktigast i detta fall.

Det finns inget svar på vad som är den bästa träningen. En fråga man ska ställa sig är vad man vill få ut av träningen. Vill man få bättre kondition, gå ner i vikt eller bygga muskler? Sedan får man utforma sin träning efter vilket mål man strävar efter.  

Matfrågan är väldigt het just nu, om man ska äta kolhydrater eller inte? Men jag tror fortfarande att kroppen måste ha kolhydrater i viss mängd för att fungera som den ska. Hjärnan kan som sagt endast använda kolhydrater som bränsle.
Här får man även ställa sig frågan om man kanske vill gå upp eller ner i vikt? Vill man gå upp i vikt bör man äta mer än vad man gör av med och en stor mängd kolhydrater. Vill man däremot gå ner bör man göra tvärt om.
Eller vill du bara hålla din vikt och leva mer hälsosamt skulle jag rekommendera en varierad kost, med proteiner, naturliga fetter, kolhydrater med lågt GI (långsamma kolhydrater) och mycket grönsaker och frukt.

Ett tips är att akta sig för allt socker som finns dolt i många matvaror, så som fruktyoghurt. Ät istället en naturell yoghurt och tillsätt egna frukter och bär :)
Detta i kombination med träning så kommer du må susen.

Ha det bra! /Märta :)